Van Kandy naar Ella met de trein - Reisverslag uit Siyambalapitiya, Sri Lanka van Dirk - WaarBenJij.nu Van Kandy naar Ella met de trein - Reisverslag uit Siyambalapitiya, Sri Lanka van Dirk - WaarBenJij.nu

Van Kandy naar Ella met de trein

Door: Dirk

Blijf op de hoogte en volg Dirk

27 December 2015 | Sri Lanka, Siyambalapitiya

Vandaag neem ik om 11.00 u de trein naar Ella. Een, naar men zegt, prachtige route door bergachtig gebied ( bergtoppen rond de 2000 m )
De trein vooert je in ongeveer 5 uur tijd langs theeplantages, watervallen, langs steile afgronden en zoals overal, groene tropische landschappen.

Vandaag voor het eerst in een echt internetcafe achter de pc. Is toch handiger dan vanf je telefoon, wat tot nu toe het geval was.

Gisteren, 2e kerstdag, zat de strad hier helemaal verstopt met verkeer. Een grote file rondom het midden in de stad gelegen meer. Zal normaal best een mooie plek zijn, maar gisteren ben ik er gillend weg gegaan.:-)

In Ella moeten prachtige wandelingen te maken zijn met watervallen en uitzichtspunten. En er zouden een stationnetje verder dan Ella goedkope acommodaties vlak bij het staion zijn. In Ella is alles wat ik tot nu toe checkte al vol.

We gaan het zien. Ik leef met de dag, met een kleine blik vooruit.

Geniet van het milde weer in Nederland!Hier nu rond de 24 graden, en als ik later naar het zuiden afreis loopt het tegen de 30 graden of meer hoorde ik... goed weer voor de relaxmodus aan de kust! :-)

• 28 December 2015 - 14:33

Zus Tamara :

He Broer

Hier het Seringenstraatje
    Thuis uit Oostenrijk ! Met Sneeuw nog wel
    Een mooi contrast met het klimaat bij jou
    Je verslagen inmiddels gelezen en zelfs het gebied met de kinderen opgezocht op de computer zodat ze nog meer beeld hebben bij de Reis van Ome Dirk
    Mooie byzondere trips ...met in het vooruitzicht heerlijke temperaturen...Geniet Ervan
    Fijne dag vandaag
    Dikke knuffels van Martijn & Brechtje
    En lieve groet van Ons uit NL
    Bye bye
    Je Zus

• 29 December 2015 - 10:22

Meta:

He Dirk
    Leuk, zon treinreis. Dat onthaast altijd zo lekker. Je hebt vast al veel gezien. Maak je veel foto's?
    Hier inderdaad onwinters weer:-) ik duik zo de sauna in. Lieve groet Meta